Den desátý: Tvůj názor na mainstreamovou hudbu

17. ledna 2013 v 15:59 | Jimmy Mindfucker |  20denní výzva
  • Článek je součástí tohoto projektu.

Jakožto dítko, které si v páté třídě obarvilo vlasy načerno a následující tři čtyři roky si hrálo na metalistu (tak bych to řekla ve zkratce, ve skutečnosti jsem se k tomu dlouho dopracovávala a myslím si, že i v nějaké sedmé třídě jsem měla v hudbě větší nadhled, než kdejaká Nightwishácko-Epická frnda, které je dvacet), jsem samozřejmě určitý čas mainstreamovou hudbu naprosto nenáviděla a stále tento fakt cpala ostatním. Ale i když to teen indie hipsterům nevymluvíte, tak každej, i oni, se jednou dostanou do bodu, kdy jim začne být jedno, co je mainstream a co ne.


Teďka jsem vám tak trošku zalhala, protože už jen kvůli tomu, že tohle téma vytahuju celkem často, vlastně mainstream řeším a taky mám k některé hudbě jistou averzi jen kvůli tomu, že na nás útočí z rádia. Některý kapely, kteří indieřkaři poslouchají, mají tu mainstreamovou strukturu skladeb (do pár vteřin náběh na zpěv, nikterak originální motiv, prostě byste si řekli "rádiovka") a to se mi nelíbí a to je důvod, proč indie i odsuzuju, takže to dostane nálepku "nebrat, sračka" a za takový rok to opravdu rádia začnou hrát, protože se to lidem líbí, a indie teen hipsteři na to začnou děsně nadávat a už to neposlouchají. Ne kvůli hudbě, ale kvůli komerci. A to je děsně ubohý.

Byly jsme totiž s Lucyjí svědky jedné pěkně stupidní debaty na Indie/chill chatu. Okolnosti byly trochu jiné, tak to zlehčím a trošku upravím: "Mám ráda kapelu Lanu Del Ray" (což je děvče, které bylo jeden čas hvězdou undergroundu) - "Jo, ta byla děsně super, ale protože ji teď hrají v rádiích, tak není indie a už ji vůbec neposlouchám." Následovalo dohadování se o tom, co je a co není indie (jenomže ti kreténci, i když tím totálně žijou, ani nemají ponětí o tom, indie=independent=nezávislý a svého času to znamenalo, že kapely vydávají své výtvory u nezávislých, nebo u žádných nahrávacích společností, u nezávislýho labelu. Teď už existuje třeba indie rock i indie pop, ale nedá se nijak charakterizovat, protože je to hrozně široký pojem. Charakterizujte totiž nezávislost.) a nepomohla ani Lucyna věta "Shut up and enjoy the music", ani řeči o tom, že jednou jim to prostě bude jedno. Slepí, hluší, blbí.

Chci ale říct, že i když to mezi rádoby hipsterama je zdaleka nejhorší, tak skoro všichni, kdo si jedou svůj ándrgránd, si zažijí svoji děsně nenávistnou část vůči hudbě hlavního proudu a nechtějí slyšet o tom, že by vůbec někdy měli dobrovolně poslouchat třeba Coldplay. A pak je to přestane bavit a dokážou kalit i na diskotéce (pokud se na nějakou diskotéku vůbec dostanou) na něco, jako je Gangnam Style, protože je to sranda, a ano, kalím na to, nadávám na to a ve skutečnosti mi to přijde vtipný a dokonce se mi to i začalo líbit, a co jako, odchod. Hudební vkus se nedá vybrat jako svetr. Můžete ho pěstovat násilně, ale nikam to nevede. Že jsou lidé, kteří jedou ve spáru hlavního proudu není chyba jejich, ani jejich inteligence, ale médií. Ale o tom zas jindy.

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Sylvana Raven Sylvana Raven | Web | 17. ledna 2013 v 16:51 | Reagovat

Indee teen hipsteři. Pfffff... kapitola sama o sobě. :-D

Jo, tím si musí projít každej, dřív či pozdějc. Já si tím prošla cca koncem devítky první rok-dva na střední. Dárk ívl metalistka "všechno-komerční-je-zlo-nedokážete-ocenit-pravou-hudbu-biatč", kdo v mé přítomnosti pustil Lady Gaga, byl před koncem písničky třiatřicetkrát zabit násilnou smrtí a každý, kdo nesouhlasil, byl popraven - ehm, v mých očích klesl.
Teď je to dávná minulost. O mainstreamu vím všehovšudy pendrek, neposlouchám rádia, a na youtube si poslouchám jen to, co sama uznám za vhodný. Něco se mi líbí, něco ne. Našla jsem si cestu k různým věcem, a to bych do sebe nikdy neřekla, že budu poslouchat Pink nebo Vidara Johnsena s Peterem Nordbergem. Život je v tomhle zvláštní.

2 Sylvana Raven Sylvana Raven | Web | 17. ledna 2013 v 16:51 | Reagovat

P.S.: díky

3 pavel pavel | Web | 17. ledna 2013 v 17:16 | Reagovat

Já jsem v tomhle tolerantní. :-)

4 Doma Doma | Web | 17. ledna 2013 v 17:25 | Reagovat

Až teprve teď jsem zjistila co to mainstreamová hudba znamená :D :D :D, jsem prostě děsný outsider :D :D.

5 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 17. ledna 2013 v 17:39 | Reagovat

Sama o sobě mi ta hudba tak nevadí, to ti lidi. Ti dokážou všechno strašně zprotivit.
Taky jsem měla nějaké to období, ale vždycky jsem to byla spíš já, o kom všichni říkali, že poslouchá špatnou hudbu :D

6 WildChild WildChild | Web | 17. ledna 2013 v 18:34 | Reagovat

Bezva článek na třetí, nebo tak. Nevím, už tohle neřeším, i když kdyby mě u téhle věty přistihl, někdo z mých kamarádu, kteří poslouchají mainstream. A ano takový jsou, asi by mě ukřižovali za lež. Jenomže je rozdíl v řešení to a prosté a jednoduché nechuti to poslouchat, když může být krásné ticho, nebo v lepším případě já pustím Pixies. Třeba.

7 Angel Angel | Web | 17. ledna 2013 v 19:20 | Reagovat

Há. Jo. Přesně. Nějak... To tak mám s punkem. Myslím. Doufám. Haha.

8 A* A* | Web | 17. ledna 2013 v 19:20 | Reagovat

Lana Del Rey je super :D Väčšina toho, čo počúvam sa v rádiách nikdy neobjavý, no páčia sa mi aj speváčky ako Pink a Taylor Swift :D

9 Vendy Vendy | Web | 17. ledna 2013 v 21:48 | Reagovat

Naštěstí už je mi tohle šumák a poslouchám, co se mi líbí. Česká, zahraniční, rock, pop, folk... to je fuk. Buď se mi líbí nebo ne.
Je fakt, že mám výhodu, že už jsem mimo věk teens, takže tyhle věci nemusím řešit - a nejsou pro mě ani důležité. ;-)  8-)

10 Seš mi fuck. Seš mi fuck. | Web | 17. ledna 2013 v 22:25 | Reagovat

je pravda, že dřív jsem si myslela, že co je komerční je sračka. Vždycky to tak neni, a nechápu- jak jsem tohle mohla tvrdit.

Pamatuju si, jak mi kdysi Luca posílala nějaký Indie kapely, a já říkala ž nechápu, jak se k tomu mohla dostat od rocku. Ha, a teď zažívám to samí.

11 Jane Jane | E-mail | Web | 17. ledna 2013 v 22:32 | Reagovat

Jo, já to taky pozoruju. Na sobě. Občas je mi z toho smutno, že jsem se tak změnila - v takovejch dvanácti letech jsem byla úplně nejdrsnější punker, na všechno jsem měla vyhraněný názory a neposlouchala bych nic než hard rock a punk. A teď? Poslouchám všechno od dubu po glam metal a je mi jedno kdo jinej to taky zná. (I když je fakt, že poslouchám jenom věci, jejichž největší sláva už buď pominula, nebo ještě nenastala... Ale neposlouchám to KVŮLI TOMU.) Vlastně už mě přestalo i srát, když má někdo podobný oblečení jak já (teda až na jednu holku, ta to ale dělá úmyslně, že si kupuje všechno co já).
Jenom to sleduju, jak si něco poslechnu, je to nudný a za pár let se k tomu vrátím a nemůžu se od toho odtrhnout... Je to tak i s knížkama, filmama a tak. Lidi se mění. A bylo by asi špatně, kdyby ne...

12 girls girls | E-mail | Web | 18. ledna 2013 v 16:44 | Reagovat

tá kazeta je úžasná

13 eM. eM. | Web | 19. ledna 2013 v 1:41 | Reagovat

Zajímavý článek.
Sice poslouchám krapet jiný žánr hudby, ale prakticky poslouchám téměř cokoli, co se mi líbí.
Jenže v tom je kámen úrazu. Jelikož jsem hudebně založený člověk a hudbou dejme tomu žiju, tak mě nebaví komerční věci. Nebaví mě jednoduše udělaná hudba, která se má líbit nejširšímu spektru lidí a za tím účelem je vytvořená (nebo přetvořená). Je to strašně jednoduše prokouknutelné a nikterak originální.

Proto se nedá říct - neposlouchám komerční věci = jsem idiot ... ale neposlouchám to, co mě nebaví. =)
No, radši s komentem končím, to by bylo ještě na dlouhé povídání. :D

Chtěl jsem tím jen říct, že existují i lidé, kteří mají o komerci a mediální manipulaci i širší rozhled. =)

14 Lucyje Lucyje | Web | 19. ledna 2013 v 13:33 | Reagovat

anoanoano. shut (the fuck) up and enjoy the music.
(ale gagnamnevimjaksetopiše fucking style hejtuju ne kvůli tomu, že je to mainstream, prostě mě to sere. -_- )

15 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | Web | 22. ledna 2013 v 22:20 | Reagovat

To ne, můj táta je třeba bojovníkem proti mainstreamu celý život. :D Což neni pozitivum ale je to tak.
A hipsteři a celej ten povyk kolem toho je zlo. :-D

16 K. K. | Web | 24. ledna 2013 v 15:46 | Reagovat

Hipsteři ... vždy mě dokáží rozesmát. :D

No fajn, indie nemám ráda, nikdy jsem neměla a pravděpodobně mít ani nebudu. Mám ale jistou teorii; člověk může poslouchat jakoukoli hudbu, je to ale jen o sympatiích. O sympatiích k danému stylu, k lidem, kteří onen žánr primárně poslouchají - což, konec konců, hodně souvisí i s problematikou hlavního proudu a "rádiovek". Bůh žehnej škatulkování, bez něj bych měla nudný život.

17 Míša Míša | Web | 5. července 2013 v 12:51 | Reagovat

Chtěla bych někdy vzít veškerou hudební tvorbu a zamíchat ji do velkého pytle, nic by nemělo svůj název ani kategorii... a pak bych nechala lidi, ať si vyberou to, co se jim líbí. :-) NIkdo by neřešil, kdo je autor, jaký je to styl a kolik peněz z toho ti lidi mají. Jasně image je taky důležitá.. :-) Ale hudba je prostě HUDBA.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama